2012. október 17., szerda

Santa Monica Beach: Egyetem előtti feltöltődés

A bejegyzést 3 héttel ezelőtt írtam, de elfelejtettem közzétenni. Gondoltam azért utólag feltöltöm, de már elkezdtem írni egy újabb bejegyzést, a héten remélhetőleg lesz időm befejezni.

Szeptember 23.
A múlt héten még nem kezdődött el egyetem, ezért volt időm kicsit megismerkedni az új környezettel, elintézni mindenféle  adminisztrációt és kicsit felfedezni a várost.
Múlt hét csütörtökön nagyon szép volt az idő (kb. 27 fok lehetett napközben) ezért úgy döntöttem, hogy kimegyek az óceánpartra kicsit feltöltődni. A csoporttársaim közül a legtöbben ekkor még nem érkeztek meg, vagy éppen utazgattak. Így végül négyen találkoztunk Santa Monicán, és a portugál, kanadai és spanyol csoporttársammal süttettük a hasunkat. Nem csaptunk nagy pancsolást az óceánban, mert elég hűvös a víz, és a szél is erősen fújt, de napozáshoz tökéletes volt az idő. Két tengerpart van hozzám közelebb: Santa Monica és Venice. Eddig csak Santa Monica-t láttam, Venice még várat magára.
Baywatch - hol vannak a helyes életmentő fiúk?! :))
Santa Monica Beach háttérben a móló
Santa Monica Beach hatalmas, sokkal nagyobb és hosszabb a partszakasz, mint Sydney-ben. Napközben kevesebben is vannak, főleg mivel hétköznap voltunk, de délutánra elég sokan kijöttek napozni. A Santa Monica partszakasz hires meg az ún. Santa Monica Pier-ről, ami a mólót jelenti. Itt több kisebb hullámvasút és óriáskerék található, valamint mindenféle árus árulja portékáit.. A tengerparttól 3 utcányira pedig van egy bevásárlóutca, sok étteremmel, kávézóval, üzlettel. 
Santa Monica sétálóutca
Nagyon szép ez a sétálórész, különösen tetszett a bevásárlóközpont, ami teljesen nyitott, középen pálmafák találhatóak. Nem vagyok shopping mániás, de itt mindenkinek megjön a kedve a vásárláshoz. Végül csak a Disney játékboltban néztünk körül, ahol újra gyereknek éreztem magam, annyira jó játékok vannak. Már kinéztem a játékokat a keresztlányomnak, unokaöcsinek és unokahúgomnak, csak nem tudom hogy tudok majd ennyi mindent hazacipelni, így egyenlőre még nem fogtam bele az ajándékvásárlásba.
A délután második felét a sétálóutcán itt töltöttük, ebéldeltünk, majd nézelődtünk. A portugál srác mindenképpen hamburgert akart enni, ezért egy hamburgeres helyre ültünk be. A mindennapokban igyekszem kerülni a gyorséttermeket, igy ittlétem során ekkor ért az első sokkhatás, hogy valóban mennyire egészségtelen néhány étterem kinálata. Például ebben a gyorsétteremben az átlag hamburger 1500-2000 kcal tartalmaz.  Hihetetlen!
Tipikus amerikai gyorsétterem
Azt is tapasztaljuk, hogy valóban igaz az, hogy minden sokkal édesebb, mint otthon. Múltkor amikor Balázs nálam töltötte a hétvégét, akkor vettünk szedres péksüteményt, amin nem volt semi cukormáz, csak szederdarabok, de mégis annyira émelygően édes volt, hogy egyszerüen két falat után teljesen elteltünk.Ami még abszurd, hogy mindenbe tesznek cukrot, eddig akármilyen kenyeret vettem érezni lehetett rajta, hogy édes. De az ételekről és étkezésről még fogok írni kicsit bővebben.
Visszatérve a tengerpartra: a tengerparti szakasz szép, pálmafákkal övezett, habár be kell vallanom, hogy néhány helyen felbukkannak a hajléktalanok, ami nem olyan kellemes, de összességében tetszik. Ebben a tekintetben azonban Sydney viszi a pálmát, a Bondi Beach-en nagyobb volt a nyüzsgés és jobban bejárható volt a part. De azért nem panaszkodok :) Kár, hogy itt lassan le fog hülni a levegő, és így nem igazán tudunk majd strandolni. Viszont attól nem félek, hogy unatkozni fogok, rengeteg mindent lehet csinálni Los Angeles-ben és a suli is rengeteg dolgot szervez a diákoknak, szinte lehetetlen követni, hogy mennyi mindent lehet az egyetemen csinálni. A következő bejegyzésekben erről is fogok írni, maradjatok velünk! ;) 
Balázs, Józsi, Juli, Gyula és akik még csatlakozni fognak a nyári USA körutazáshoz: Route 66 célállomásánál várlak Titeket :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése