2012. október 1., hétfő

Első napom az SAP-nál

Egy gyors helyzetjelentés a munkáról. Elsőre: nagyon tettszik! :) De azért kicsit részletesebben :

Első napomon a "nagy" SAP-nál kezdtem Palo Alto-ban. Itt van az Észak -Amerikai központ. Tőlem viszonylag távol van, vonatoznom is kellett majd buszoznom, de időben beértem. A buszon érdekes volt látni, hogy a legnagyobb cégek székhelyei előtt mentünk el. Csomó számomra ismeretlen IT cég óriási székháza előtt is elhaladtunk. Maga az SAP 5 épületből áll most építik a 6.-at, eléggé nagy területen helyezkedik el. Mégis barátságos az egész annak ellenére, hogy több mint 2500-an(!!!) dolgoznak itt. Szemben a VmWare épületkomplexusa található, amihez egy Tesco méretű újabb blokkot építenek éppen. Érdekes volt már maga a parkoló is, elektromos autók töltésére alkalmas kutak voltak a garázsokban. Az egész épület a zöld elgondolás köré épült. Nagyon sok napkollektor, valamint komposztálás, meg hasonlóak vannak az épületek között. A komplexumban 3 kávézó, több étterem, kosárpálya, konditerem is található. Egyébként ezt SAP campusnak hívják erre fele.

A supervisor-om (~felettes) egy egész fiatal srác,  ~30 év körüli, ezért már az elején jó hangulatban telt a körbevezetés, annak ellenére, hogy nagyon izgultam. Elsőnek a laptopomat kezdtük el az IT guyokkal üzemképessé tenni, sajnos ez mára nem is lett meg. Utána a mágneskártyámat intéztük el valamint a különböző jogosultságokat. Mindenki nagyon kedves és segítőkész volt, annak ellenére, hogy tudták, hogy én "csak" egy gyakornok vagyok.

Ezután egy gyors bevezető prezentáció volt, ahol már többen voltunk. Kiderült, hogy minden hétfőn megtartják ezt a bevezetőt és minden héten igen sokan kezdenek. Főleg amerikaiak és németek voltak, de találkoztam francia, olasz, indiai munkatársakkal is.

Ezután elmentünk ebédelni egyet. Közben kiderült, hogy ingyen ebéd van a SAP-nál! Nem is akármilyen. 4 étterem közül választhatunk és igen nagy adagokat adnak valamint vega kajákból is nagy a választékuk! Jól hangzik nagyon!

Átmentünk a "kis" SAP-hoz, Los Altosban, ahol a mi központunk van. Itt található a Apphaus ahol én fogok dolgozni. Itt főleg mobil alkalmazásokat, valamint adatbázisokkal foglalkoznak. Kiderült, hogy nemsokára (pár hónap) és mi is átköltözünk a SAP campusba. Aminek van jó oldala és kevésbé is. Sajnos a campus távolabb van, viszont sokkal jobban felszerelt, és több emberrel lehet megismerkedni.

Közben találkoztam több munkatárssal, gyakornokkal is. A gyakornokok általában nyárra, vagy félévre jönnek, így meglepődtek, mikor mondtam, hogy én egy évre jövök. Persze esett szó a munkáról is! :) Első két hétben egy mobil alkalmazás fejlesztésbe csatlakozok bele, hogy barátkozzak az itteni alkalmazásokkal, munkatársakkal. Ezután megbeszéljük, hogy melyik irányba szeretnék tovább menni: frondend, backend, dizájner (kizárt :P) vagy esetleg a business része érdekel. Ki próbálhatom magam több területen és utána dönthetek, mivel van időm szerencsére. Ez nagyon jól hangzik szerintem! Továbbá különböző képzéseken is lehetőségem van részt venni, amik óriási lehetőségek! Nagyon sok előadás, meeting van erre fele, amikre SAPésként jogosult vagyok elmenni. Ezek akár munkaidőben is lehetnek! Szerencsére nagyon rugalmas mindenki, nincs megszabott idő, hogy mikor érsz be. A lényeg, hogy csináld meg a feladataidat!

Persze ez mind jól hangzik, de hogy egy népi bölcsességgel éljek: a puding próbája az evés! Majd munka közben kiderül, hogy mennyire sikerül beilleszkednem, mennyire sikerül felvennem a lépést a munkatársaimmal. A következő bejegyzésekben, majd erről is beszámolok! :) 

2 megjegyzés:

  1. Bizakodással tölt el ez a blog bejegyzésed!Ügyes legyél Bazsi,gondolatban veled vagyunk, szorítunk neked!

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!

    Balázs, hozzád lenne egy kérésem/kérdésem. Beadtam a jelentkezésem a HAESF-re a napokban, szintén a szakmai gyakorlati programba. Épp a visszajelzésre várok, hogy behívnak-e interjúra.

    Esetleg kérhetek egy elérhetőséget, kérdezhetnék egy két dolgot az ösztöndíjjal kapcsolatban?

    Előre is nagyon szépen köszi!!!

    Ádám

    (az én email címem: jermann.adam@gmail.com)

    VálaszTörlés