2012. november 27., kedd

Képes beszámoló Hawaii-ról - A Big Island képekben I.

Elég kevés idő jut mostanában a blogírásra, ezért úgy döntöttünk, hogy a Hawaii hétvége egy képes beszámoló lesz kicsit kevesebb szöveggel. Röviden arról, hogy jutottunk el Hawaii-ra:
Hawaii-n októberben-novemberben nincs szezon, ennek köszönhetően még egy hónapja sikerült elcsípnünk egy olcsó repülőjegyet. Sajnos elég kevés időnk volt Hawaii-n, mivel Balázs hétfőtől péntekig dolgozik, de igyekeztük a hétvégét minél jobban kihasználni és azt hiszem amit lehetett kihoztunk ebből a rövid időből.
Az időjárás nagyon szuper volt, kb. 28 fok volt végig, néha picit elborult, de strandidő volt végig. Hawaii több szigetből áll, mi a Big Island-re mentünk, mivel ide volt a legolcsóbb a repülőjegy, valamint rendkívül sokszínű ez a sziget, strandok, vízesések, esőerdők, valamint működő vulkánok is vannak a Big Island-en, csodálatos hely.
Mivel rengeteg kép készült (kb. 1000 db) ezért két bejegyzést szentelünk Hawaii-nak, ebben a bejegyzésben az első napról számolunk be:
Akkor jöjjenek a képek:
A repülőből fényképeztük, ekkor értük el a sziget partjait
Ez a kép a sziget repülőterén készült, és ez konkrétan az egyik váróterem. Az egész repülőtér nyitott, tele növényekkel, már a repülőtérre megérkezve tudtuk, hogy nem fogunk csalódni, nagyon egyedi hangulata volt az egész városnak.
Séta Kona városában a pálmafákkal szegélyezett sétányon. Elragadó kis város Kona, ami a sziget második legnagyobb városa, és itt szokták megrendezni évente az Ironman versenyt. Ezenkívül nagyon sok hangulatos kis étterme volt, kis boltok, szép tengerpart

Kealakekua Bay - Az öböl gyönyörű viszont elég elhagyatott, mivel 2011 tavaszán egy tsunami pusztított ezen a területen, és még mindig nem állt vissza a rendes élet, a legtöbb üzlet fentebb költözött és nem mernek az öbölben üzemelni
Kealakekua Bay

Az autókölcsönző teljesen kifogyott a kocsikból, így kénytelenek voltunk hétvégére ezt a 7 személyes 'kisbuszt' bérelni. Jó hír: mivel a legolcsóbb kategóriát foglaltuk, ezért azon az áron kaptuk meg, kevésbé jó hír: mivel Balázsnak még nincs meg a jogsija, ezért nekem kellett vezetnem. De pár óra alatt egész jól belejöttem :)

Délután egy háromórás snorkelling túrán vettünk részt az öbölben. Elvittek minket Cook Kapitány emlékműhöz, állítólag itt kötött ki anno Cook Kapitány. (jobb alsó kép) A bal alsó képen láthatjátok, hogy mit láttunk, amikor lemerültünk a víz alá. Ausztráliához hasonlóan itt is rengeteg színes halat és korallt láttunk, nagyon élveztük.
Ezzel a hatszemélyes motorcsónakkal hajóztunk ki a nyílt tengerre. Olyan volt, mintha valami hullámvasúton lettünk volna, dobáltak minket a hullámok rendesen. Aki kicsit is hajlamos a tengeri betegségre, annak nem ajánlom!

Este pedig egy kisebb parádé közepén találtuk magunkat. Sajnos csak a végét csíptük el, mert pont a hotelünk közelében volt, viszont a környéket lezárták és egy órát kocsikáztunk körbe körbe, mert egyszerűen minden út, ami a hotelhez vezetett le volt zárva. De amennyit láttunk belőle az tetszett, a kamionon élő zene volt, a közönség pedig táncra perdül
Második rész hamarosan ;)